Kia ora! - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Blijf op de hoogte en volg Alex knob

04 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, North Island

Na mijn bezoek aan de Waitomo caves verliep mijn reis naar Rotorua. Roturua staat bekend als de ''cultuur'' stad van New Zealand. Niet echt mijn stad dus . Toch heb ik ervoor gekozen om een Maori avond mee te maken. De avond is bedoelt de kenmerken van de Maori cultuur te laten zien aan buitenstaanders. Zo gaven ze les in welke spellen, training oefeningen en dansen ze deden. De bekendste dans is natuurlijk de oorlogsdans ''Haka". Aangezien ik een van de weinige mannen in de groep was, werd ik telkens als vrijwilliger uitgekozen. Ik heb dus de Haka uitgeoefend . Zo ver je mijn dans een haka kan noemen.

Vanuit Rotorua vertrok ik naar Taupo. Mijn plan was om Mount Doom( ''de'' berg uit Lord of the Rings) te beklimmen. Dit kon echter niet vanwege het weer . Ik krijg een nieuwe kans op mijn weg terug naar het noorden. Taupo is gelegen op een vulkanische grond en de natuur is daarom ook schitterend daar. De next stop was River Valley. River Valley hield eigenlijk gewoon in: een avond zuipen in een afgelegen gebied. Een prima avond dus;). In River Valley valt voor de rest niet veel te doen. Ik vertrok daarom al snel naar de hoofdstad: Wellington. Wellington is voor Nieuw Zeelandse begrippen en er is ook redelijk veel te doen. Er waren een aantal speciale festivallen in de buurt. Het ging van een skateboarding contest tot fruit kunst. Wellington voorlopig het einde van reis in het noordlijk eiland. So far de activiteiten op eht noordlijk eiland.

Nu de mensen in het noorden. In de kiwibus is 90% van groepen van Britse komaf. De rest is voornamelijk uit Duitsland en Scandinavische landen. Ik moet zeggen dat ik aardig wat Nederlanders ontmoet, maar ik ga er niet veel mee om. De meeste Nederlanders reizen dan ook met Stray(de andere busmaatschappij). Ik denk dat ik het meest contact heb met de Scandinaviers en de Duitsers. Die zijn qua engelse taal het beste te volgen. Mensen ontmoeten gaat simpeler dan ik had verwacht. Vaak gaat het automatisch als in de dorm room zit. Opvallend is dat ik een van de jongste hier ben. De meeste mensen zijn toch wel rond 21 jaar of ouder. Ik zit momenteel alweer in Queenstown(zuiderlijk eiland). Ik heb volgende week weer tijd om te schrijven dus dan kunnen jullie horen hoe het zuiden is bevallen!!!
Cheers,
Job

  • 04 Maart 2013 - 07:54

    Lineke:

    Ha Job, beloofd en het kwam er ook, het vervolg op je verhaal! Leuk om te lezen. In Malden deed ook een filmpje de ronde, niet geschikt voor de ouderen onder ons?
    Gr. Lineke

  • 04 Maart 2013 - 10:39

    Omanel:

    Dag Job, leuk vervolg op houw vorig verhaal. Maar wat een pech heb ik nu. Jij hebt via Facebook jouw "dodensprong" laten zien. Ik heb geen facebook, maar zag het gisteren op een piepklein schermpje toen we bij Arthur en Anna op de verdagen waren. Dus toch iets. Nooit geweten dat jij zo'n waaghals was. We kijken weer uit naar jouw volgende verhaal. Veel groeten omanel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, North Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Kia ora!

03 Maart 2013

Beter laat dan nooit!

04 Februari 2013

De eerste paar dagen bij de Familie Higgins

31 Januari 2013

Test
Alex knob

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 963
Totaal aantal bezoekers 2345

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: