De eerste paar dagen bij de Familie Higgins - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen bij de Familie Higgins - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen bij de Familie Higgins

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Alex knob

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

De reis was lang en vermoeiend, maar in zijn geheel prima te doen. Na 14 uur vliegen landde ik in Tokio. Opvallend was dat ongeveer de helft van de Japanners mondkapjes draagt. Ik kreeg er een spontane hoestbui van.
Bij aankomst in Tokio heb een klein interview gehouden met een groepje 6 jarige Japannetjes. Volgens mij verstonden ze niks van mijn antwoorden, maar ze spraken de vragen in ieder geval goed uit. Veel beter dan ik op die leeftijd kon. Na 8.5 uur op het vliegveld van Tokio was ik eindelijk moe genoeg om toch nog wat te slapen in het vliegtuig naaar Nieuw Zeeland.

De reis verliep in zijn geheel dus erg soepel. Ik had dan ook het geluk dat ik werd opgehaald door de Familie Higgins. De eerste paar dagen mocht ik in het huis met Clive, Elizabeth, Maaika en Emma verblijven. Ik heb zelden zulke gastvrije mensen ontmoet. Ze wonen wel redelijk ver van de binnenstad, maar dat is vrij normaal hier. De eerste volle dag heb ik gebruikt om de basis benodigheden te regelen. Informatie, Sim-kaart, Busticket etc...
Mijn eerste ervaringen met de stad zijn vooral; Groot, veel lostaande vakantieachtige huizen, Veel Aziaten en de oorspronkelijke bewoners(Maori"s) zijn erg klein en dik. De stad zelf is op vulkanen gebouwd en is daarom redelijk heuvelachtig
De tweede dag heb ik de Coast to Coast wandeling(17km) gedaan. Van de Pacific naar de Tasman Sea. Ja mam op mijn sneakers.
Zaterdagavond ben ik voor eerst met de familie higgins uit geweest De activiteit was het hier populaire Stock-car- Racing. Stock-car- racing is hier vooral populair onder de "lower" class van de bevolking. Ik zat dus tussen de tokkies van Nieuw Zeeland.
Dinsdag ochtend vertrek ik met de kiwibus naar het noordelijk puntje van Nieuw Zeeland

Het zal minimaal 1 week duren voordat ik weer iets kan schrijven dus hier moet het thuisfront het maar even mee doen.;)
Groetjes

Job

  • 04 Februari 2013 - 07:17

    Arthur:

    Hier nu net 7 uur geweest (vandaar mag ik met de eer van de eerste reactie strijken..). Goede eerste berichten. Misschien had je in het Japans moeten antwoorden, voor de zekerheid. Heel vel succes en plezier daar verder.
    GR AIZA

  • 04 Februari 2013 - 08:27

    Lineke:

    Ondertussen schrijdt te tijd voort en is het 8:25 uur. Waar heb ik dat eerder gelezen, lange wandelingen op sneakers ipv degelijke wandelschoenen. Geniet ervan Job! xx

  • 04 Februari 2013 - 10:09

    Sara:

    9.58, voor de minder vroege vogels onder ons. Wat een keurig geschreven reisverslag broertje. Wel zonde hoor, heb je wandelschoenen gekocht.. Liepen zeker leuke meisjes rond? Grote versie van die kleine blonde;) succes met je trip! En geniet van de zon! Ik wacht met smart op het volgende bericht! Ik lig nog niet eens elke nacht wakker met nachtmerries, maar misschien moet dat nog komen..;) doei doei kleintje

  • 04 Februari 2013 - 11:11

    Omanel:

    Dag Job, wat een eerste verhaal al na zo'n lange reis en dan al direct genieten! Houden zo Job! X omanel

  • 04 Februari 2013 - 20:49

    Nico Salm:

    Hoi Job,

    Klinkt goed. Lekker en sportief zo'n lange wandeling die je hebt gemaakt. Ben benieuwd naar het volgende verslag.

    Nico

  • 05 Februari 2013 - 17:05

    Ietje Van Dongen:

    Ha Job,

    Net terug van een tweedaagse in Doorn, een kursus voor de start van de huisartsenopleiding. Dus ik had je sneaky mail gemist.
    Ik hoop dat je wel je bergschoenen mee hebt naar het noordelijke puntje!

    Veel plezier te voet, ter land en ter zee

    Groet van ietje, je oude moeperwt, zoals nog steeds op mijn mobiel staat.
    Ik ga straks roeien met wisselende sneeuwbui en hagel(hoop ik niet), different cook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Kia ora!

03 Maart 2013

Beter laat dan nooit!

04 Februari 2013

De eerste paar dagen bij de Familie Higgins

31 Januari 2013

Test
Alex knob

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 2331

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: