Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Alex knob - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Blijf op de hoogte en volg Alex knob

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, North Island

Ik weet dat het alweer 3 weken geleden is sinds mijn laatste blog, maar ik voel er niet zoveel voor om elke week in een internet cafe te zitten! Ik stuur vandaag de update die een groot gedeelte al heeft gelezen via de mail! Morgen volgt meer

De dagen gaan snel en ik heb niet veel tijd voor het schrijven over mijn reis. Ik heb daarom na een volle week reizen een dagje vrij genomen. Het reizen via de kiwiexperience gaat erg soepel. Ik word in de ochtend opgehaald en zij kunnen ook voor mij de overnachting en activiteiten reserveren. Ik ben dinsdagochtend met bus naar Pahia / Bay of Island vertrokken. Vanuit daar heb ik de dagtrip naar Cape Reinga gedaan. Cape Reinga is het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Het punt waar de Pacific en de Tasman Sea botsen. De trip bestond uit rijden met de bus over het strand, de bekendste fish& chips van Nieuw-Zeeland, Cape Reinga en Sandboarden. Sandboarden is het naar beneden glijden van een groot duin met een bodyboard(filmpje komt later). De tweede dag in de Bay of Island begon ik met zwemmen tussen de dolfijnen. Wat ik verrassend genoeg geweldig en vermoeiend vond. Via Auckland ben ik toen naar Hot water beach gegaan. De enige activiteit die je daar eigenlijk kan doen is he tgraven van je eigen natuurlijke hot pool. Ik heb dus om twee 's nachts in mijn eigen warme bad boven een natuurlijke bron gezeten. Dat gecombineerd met een heldere sterrenhemel maakte het echt de moeite waard. Na een nacht daar vertrok ik naar Waitomo caves. Black water rafting is echt ''het'' ding daar. Dat heb ik dan ook daar gedaan. Abseilen, tokkelen, raften en grotten beklimmen. allemaal in he tpik donker. De meest uitdagende activiteit tot nu toe. Mijn kinderdrang om te klimmen kwam weer volop naar boven. De ruimtes waren soms zo klein dat je eigenlijk alleen naar voren kon glijden. Mijn ritme is behoorlijk omgegooid door het hoge tempo van activiteiten. Ik heb gemiddeld 6 uur slaap waar ik 12 gewend was, maar ik vind het eigenlijk beter zo. Ik heb in ieder geval genoeg energie over. Op een paar problemen na zoals het niet kunnen pinnen heb ik het grotendeels fantastisch hier.

Cheers!!!,
Job

  • 03 Maart 2013 - 09:02

    Arthur:

    Ha Job,
    Leuke en mooie zaken! wel zonder bergschoenen sandsurfen en zwemmen, mag ik hopen! Tot later.

    GR AIZA

  • 03 Maart 2013 - 10:02

    Lineke:

    Ha Job, ik wacht met spanning af tot morgen.
    Gr. Lineke

  • 03 Maart 2013 - 10:10

    Omanel:

    Hoi Job, kort maar duidelijk waarmee jij daar aan het eind van de wereld bezig bent. Genieten dus!
    Heb jij eigenlijk wel een fotostoestel meegenomen? Als wij geen bewijzen krijgen te zien, kun je ons van alles wijsmaken. Jij zit nu op de helft van je verblijf daar, dus nog hel veel proberen te genieten.
    Veel groeten omanel

  • 03 Maart 2013 - 10:31

    Boris:

    Coole dingen doe je daar. Krijgen we ook nog foto's via facebook bijv? Het ga je goed Jobo!

  • 03 Maart 2013 - 10:40

    Dominique:

    ha job
    goed van je te horen
    we (ietje en ik) werden (bijna) ongerust!
    cheerio grt do

  • 03 Maart 2013 - 11:13

    Nico Salm:

    Hoi Job,

    Leuk om je verslag te lezen. Mooie dingen die je doet. Geniet nog lekker van de komende weken.
    Mvgr

    Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, North Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Kia ora!

03 Maart 2013

Beter laat dan nooit!

04 Februari 2013

De eerste paar dagen bij de Familie Higgins

31 Januari 2013

Test
Alex knob

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 2344

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: